The course will be conducted by D-ICT, Accredited Training Organization of AXELOS Limited. Exam for this training is obligated. ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited.
Deze training leert u de basisprincipes voor professionalisering en certificering binnen het ITIL® framework
Goed functionerende informatiesystemen zijn essentieel voor de bedrijfsvoering van organisaties. ITIL ® (IT Infrastructure Library) is een methode voor het inrichten van processen voor service management, die kan worden ingezet om de IT-dienstverlening van een organisatie te professionaliseren. Deze methode is gebaseerd op 'best practices'. Tijdens de cursus ITIL ® Foundation leert de deelnemer onder andere de basisbegrippen van ITIL ® en het belang van IT-infrastructuur en IT-dienstverlening voor organisaties.
De Service Strategie concept en de continue verbetering van dienstverlening wordt geïntroduceerd. Ook wordt dieper ingegaan op het ontwerp van de dienstverlening. Daarnaast worden de operationele processen verder uitgediept.
Resultaat
Een officieel certificaat ITIL® Foundation heeft een grote meerwaarde voor de moderne professionele ICT'er. ITIL® is wereldwijd uitgegroeid tot het referentiekader voor het inrichten van de IT-servicemanagementprocessen binnen een ICT-organisatie. ITIL® is geen methode of model, maar biedt een framework dat uitgaat van een reeks 'best practices'. Dit alles dient ter verbetering van de klanttevredenheid en productiviteit door een professionele benadering van IT-servicemanagement.
Tijdens deze cursus leert de deelnemer onder andere het volgende:
- Het belang van IT dienstverlening en het beheer van de IT-Infrastructuur voor een organisatie en hoe deze waarde creeert voor de organisatie.
- Diensten, organisaties en procesmatig werken
- De IT Service Life cycle
- De belangrijkste concepten, principes, modellen en processen binnen de verschillende stadia van de IT Service Lifecycle (Service Strategy, Service Design, Service Transition, Service Operation en Continual Service Improvement)
- Functies en rollen
Werkwijze
Tijdens de 1ste twee opleidingsdagen worden de benodigde vaardigheden door middel van een mix van presentaties, leergesprekken, discussies, praktijksituaties en cases op een interactieve wijze aan u overgebracht. De docent acteert daarbij meer als coach dan als trainer. Gedurende de training wordt van de deelnemers een actieve houding verwacht.
De 3de cursusdag concentreert zich op herhaling en voorbereiding op het officiële examen. Op deze dag wordt ook een proefexamen afgelegd. Hierdoor zijn de deelnemers optimaal voorbereid voor het examen 'ITIL ® Foundation in IT Service Management'. Het examen is inbegrepen in de kosten van deze training. Je ontvangt een examenvoucher waarmee je zelf het examen kan boeken op een datum en tijd die je uitkomt. Het examen maak je gewoon thuis.
Het behalen van het ITIL ® Foundation examen levert u 2 credits op. U krijgt, na het behalen van het examen, het certificaat digitaal toegestuurd.
Lesmateriaal
Er wordt gebruik gemaakt van geaccrediteerd Engelstalig lesmateriaal. Het examen is ook in het Engels.